![]() Centres de Teletreball de la XTC |
* STSI | ||||||||
Aquesta setmana volem aprofitar aquest espai per fer recordatori de la importà ncia de participar en tots els processos de debat que engeguem a la Comunitat de Teletreball. Actualment estem utilitzant el grup de treball "Teletreball" del Portal Societat del Coneixent de la plataforma e-Catalunya com a espai de debat respecte de: - Projecte de "Foment del teletreball en zones rurals" que lideren el Telecentre de SBG i el Consorci del Lluçanès i que sembla interessant d'implantar-lo en totes les à rees d'influència dels centres de teletreball. - Vivers d'empreses i possibilitats del "Centre de Teletreball" virtual que han posat en marxa en fase pilot al Telecentre Baix Ebre Innova. Respecte d'aquests debats, semblava en cadascuna de les reunions presencials que els temes/projectes interessaven a la majoria dels assistents però aquest interès no es veu reflectit en aportacions i/o intervencions en els espais que s'han obert amb aquesta finalitat a l'e-Catalunya. Des de l'OTC estem oberts (i esperant) qualsevol aportació pel que fa a continguts i/o forma d'aquests espais de debat. Entre tots podem fer de l'e-Catalunya una eina útil que ens ajudi a avançar com a comunitat. Us animen a participar en la recollida d'opinions que ens permetran arribar de forma conjunta a conclusions molt interessants!
Ahir dijous 12 d'abril la Comissió d'Administracions Públiques va aprovar un projecte de Llei per a l'accés electrònic a les administracions que recull que els ciutadans podran utilitzar el programari lliure que desitgin en els seus trà mits electrònics amb les Administracions Públiques. Amb la utilització d'està ndards lliures es pretén que no hi hagi discriminació cap als usuaris que trien el programari lliure i també evitar els monopolis de les principals companyies de programari privatiu. La futura llei també preveu que les administracions públiques tendeixin a garantir la interoperabilitat entre els sistemes que ulitizin de forma que les gestions que es facin en un ámbit siguin comprensibles i và lides en un altre.
Guifi.net és un dels tres finalistes del Premi
IGC Ciutat del Coneixement a l'Internet Global Congress. El guardó té
l'objectiu de reconèixer públicament les millores inciatives centrades en l'ús
social de les noves tecnologies digitals de la informació, la comunicació i el
coneixement.
És sabut que
s’anomena habitualment “web 2.0” el conjunt de pà gines web basades en la
participació social i que s’allunyen de les aplicacions web de carà cter
està tic amb les quals va començar internet. És el cas de webs prou
coneguts com Flickr i
YouTube, o les diverses
Wiquipèdies, en
contrast, per exemple, amb d’altres webs d’enciclopèdies, ni que siguin
tan prestigioses com l’Enciclopèdia
Brità nica.
Del 13 al 14 d'abril del 2007 a Porto Alegre (Brasil). [ + info ]
Del 16 al 19
d'abril del 2007 al Palau de Congressos
de Barcelona.
El 30 d'abril del 2007 a la Universitat de Girona en el marc de la celebració dels 16 anys d'estudis informà tics a Girona, Richard Stallman oferirà a les 11 del matà la conferència "El moviment pel programari lliure i el sistema operatiu GNU/Linux". [ + info ]
Del 3 a l'11 de maig del 2007 a Sevilla. [ + info ]
Del 4 al 7 de juliol
del 2007 a l'Escola Politècnica
Superior de Girona.
Al setembre del 2007 tindrà lloc a barcelona l'OpenOffice.org Conference 2007. [+ info]
|
:::: :::: |
||||||||