s
e t m a n a r i _ X T C
Xarxa de Telecentres de Catalunya |
* STSI / DURSI | |||||||
Hem rebut força opinions respecte de la proposta de carnet d'usuari unificat. En general els telecentres veuen positiva la idea, però hi ha algunes qüestions a resoldre. Pep Compte. Telecentre de la Garrotxa. Des de la Garrotxa no veiem massa clar el tema del carnet d'usuari de forma >>>>> Josep Lluís Pérez. Telecentre Prades-Montsant Al respecte de la nostra opinió sobre el carnet d'usuari dels telecentres, ja us vaig manifestar a la reunió de Vilaplana que ho creiem necessari i interessant, evidentment crec que hauria de ser un carnet unificat i amb banda magnètica, la qual cosa suposaria al menys a mig termini en disposar de software de gestió també unificat pels telecentres. >>>>> Oficina Tècnica de Coordinació Efectivament, com diu en Pep Compte, la implantació ha de ser flexible. Només d'aquesta manera podrem evitar la duplicitat d'esforços i les incompatibilitats. Nosaltres creiem que: - és positiva la idea de crear un carnet d'usuari de la Xarxa de Telecentres de Catalunya de caràcter unificat - aquest carnet ha de servir perquè els usuaris es puguin identificar en qualsevol telecentre de la Xarxa i ha de poder oferir avantatges al seu titular - cada telecentre ha de poder establir lliurement els avantatges que vulgui oferir, que poden estar en relació directa amb els serveis del telecentre (descomptes en les tarifes de connexió, en l'adquisició de materials, en la inscripció a cursos, etc.), o en relació amb altres serveis públics municipals o comarcals (descompte en l'entrada a museus, piscines municipals, etc.). Caldria pensar també en la possibilitat que empreses o comerços locals oferissin també algun descompte o servei especial als usuaris del telecentre (proveïdors de serveis internet, botigues d'informàtica, llibreries, etc.). És a dir un sistema semblant al del carnet jove. - el carnet d'usuari no ha d'estar obligatòriament en relació amb un software determinat. La banda magnètica ha d'emmagatzemar el nom de l'usuari i un codi (per exemple: sis xifres, les dues primeres per identificar el telecentre i les altres quatre per identificar correlativament els usuaris). D'aquesta manera es podrà tenir un control de la mobilitat d'usuaris entre telecentres de la Xarxa. - un lector de banda magnètica és sempre opcional. Si el software de gestió està instal·lat en xarxa, l'usuari s'identifica des de l'ordinador que utilitza, per tant no cal disposar de lector. En molts casos aquest lector no faria altra cosa que complicar encara més la gestió. Tal com diu el Josep Lluís Pérez, seria millor que tothom disposés del mateix software de gestió, però en alguns telecentres ja s'han comprat llicències de software diverses, i això ho fa una mica difícil. De tota manera, a proposta de l'Albert Molina del telecentre de Berga, estem pensant en la idea de desenvolupar de forma interna un software específic per als telecentres de la Xarxa. Aquesta idea està en marxa i esperem poder donar-ne detalls ben aviat. >>> Esperem les vostres aportacions al debat
De cara a la preparació de la borsa de teletreball conjunta, hem elaborat un esquema d'activitats de teletreball, per tal que cada telecentre hi faci constar les que té identificades entre els seus teletreballadors. Es tracta d'un document, estructurat per àrees funcionals i tasques o habilitats concretes. D'aquesta manera podrem disposar d'un compendi real de les competències professionals dels teletreballadors associats a la Xarxa de Telecentres. Demanem a tots els telecentres que empleneu aquest document i ens el feu arribar a l'Oficina Tècnica. Podreu descarregar-vos el document des de l'Àrea de Descàrrega de Documents de la web, o des d'aquí mateix. + Identificació d'activitats de teletreball
Retevisión i Hispasat cooperaran en la prestació de serveis d'accés a internet de banda ampla en l'entorn rural mitjançant l'ús de satèl·lits. La col·laboració entre les dues empreses permetrà la incorporació a la societat de la informació dels habitants de zones allunyades de les grans ciutats i localitats amb una població inferior a 2.500 persones.
El Servei de Formació Agrària del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca ha endegat una experiència pilot en el món de la formació agrària a distància a Catalunya. De moment s'ha fet un
curs d'iniciació a la informàtica i es preveu per al mes de desembre un d'APLICADORS DE PRODUCTES FITOSANITARIS - nivell bàsic,
que estarà dissenyat en suport paper (no caldrà disposar d'ordinador per seguir-lo). Aquest curs, equivalent a 20 h lectives, tindrà una sessió presencial de 4 hores i, si es supera una prova de nivell, acreditarà la formació suficient per obtenir el carnet de manipulador i aplicador de productes fitosanitaris - nivell bàsic
La nova operadora d'Internet Wireless & Satellite Networks desembarcarà a Barcelona a mitjans de juliol per oferir serveis sense cable de banda
ampla (des de 2Mb).
El dia 10 de juliol, a les 7 de la tarda, al Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (Pujada del Seminari s/n, Solsona) tindrà lloc la inauguració del Telecentre del Solsonès. L'acte d'inauguració estarà presidit pel Sr. Jordi Alvinyà, secretari de la STSI.
El dia 23 de juliol, a les 13.30, tindrà lloc la inauguració del telecentre de Sant Hilari Sacalm. L'acte estarà presidit pel Sr. Jordi Grifoll, secretari general del Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació.
|
:::: :::: |
|||||||