"Les persones necessitem rescatar els nostres valors i sentir-nos protagonistes del canvi social, les organitzacions busquen ara més que mai el suport i finançament de les persones, i les empreses necessiten empatitzar i enganxar emocionalment als consumidors demostrant que tenen un compromís amb la societat". Així explica el fundador de l'empresa social the Humans'Movement, Alberto Medrano, que la comunitat que acaben de crear s'adreça tant a persones, organitzacions i empreses.
The Humans' Network incorpora opcions que altres xarxes no contemplen, com ara, la possibilitat de valorar el nivell d'humanitat dels altres membres. La suma de tots ràtings humans, de les interaccions i de les accions humanes dóna com a resultat el termòmetre del canvi social de cada participant.
El "perfil humà" i el "manifest vital" són també conceptes amb què The Humans' Network es vol diferencia de les altres xarxes. Aquest últim és "la declaració de cadascú davant el món", on els membres poden explicar qui són realment, quines motivacions tenen, les idees que tenen per canviar el món, etc.