La Codeweek vol apropar la codificació i l’alfabetització digital a tothom i fins al 20 d'octubre, anima a entitats i col·lectius que treballen aquests temes a realitzar activitats.
Tant si ja feu activitats de programació als vostres punts, com si no, aquesta pot ser una oportunitat per apropar-se a una proposta de descoberta, ja sigui un taller puntual o la excusa perfecta per a muntar el vostre club de codi. Aquí teniu alguns recursos que us poden ser útils:
1. Curs d'Introducció a Scratch del XTEC
Aquest recurs està pensat per fer un primer contacte amb l'entorn de programació Scratch i aprendre a navegar per la web amb jocs senzills i històries interactives.
2. Curs Codifica't amb Scratch del Campus Formació de Punt TIC
Grup d'aprenentatge de programació amb Scratch - Codifica't!. Amb aquest grup, proposem treballar per explorar metodologies que faciliten l'aprenentatge de programació, entendre els conceptes i estructures claus i conèixer exercicis pràctics de programació amb Scratch. Està dirigit a persones dinamitzadores amb coneixements avançats de TIC i motivats per treballar noves eines d'iniciació a la programació amb joves.
3. Clubs de Codi a Catalunya
La xarxa catalana de clubs de programació d'ordinadors per a nens i nenes amb materials didàctics que han estat pensats amb l'objectiu de que els infants puguin aprendre els fonaments de la programació a través de l'estimulació de la seva creativitat.
El funcionament dels Code Clubs és molt senzill: durant una hora a la setmana, els voluntaris s'acosten fins a l'escola del seu barri (o a la més propera a la feina, etcètera...) i porten a terme tallers de programació als nens de l'escola seguint aquests materials didàctics. Us deixem un webinar perquè veieu com funcionen.
3. Recull Formació Nous Artesans
Aquest recull de materials surt com a resultat del curs en línia d'introducció a la innovació i les tècniques de fabricació digital, programació, robòtica i l'Internet de les coses (IoT) de la Xarxa Punt TIC amb el que podreu aprendre diferents eines per introduir aquestes tecnologies en l'entorn educatiu.