La Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech (UPC), amb el suport del Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya, ha engegat un projecte transformador i engrescador per a lluitar contra la bretxa digital i promoure la capacitació digital de manera creativa i innovadora. Sota el títol ‘CodiCrack’, la iniciativa busca fer créixer les competències digitals. En concret, infants, adolescents i joves treballaran l’alfabetització digital, per a buscar i avaluar críticament la informació i utilitzar les eines digitals a l’hora de prendre decisions justificades, seguretat digital i resiliència, per a protegir-se a si mateix i els altres en l’entorn digital, participació i agenda digital, per a interactuar equitativament i influir positivament en la societat a través de les TIC, intel·ligència emocional, per a gestionar les pròpies emocions i comunicar-se amb empatia en entorns digitals, i creativitat i innovació digital, per a expressar-se i fer contingut atractiu a Internet.
Així doncs, el projecte ‘CodiCrack’ comptarà amb tres grups d’edat: infants de 9 a 11 anys, adolescents de 12 a 13 anys i joves de 14 a 17 anys. En concret, es preveuen una trentena d’hores presencials d’accions formatives impartides per una persona formadora experimentada, que farà les sessions acompanyada d’una persona monitora. Els tallers es portaran a terme en horari no lectiu i tindran una durada màxima de dotze setmanes. En aquest sentit, l’alumnat resoldrà missions i reptes que afavoriran un aprenentatge actiu i aplicat. Un cop finalitzi l’experiència, s’atorgarà un certificat expedit per la Fundació Politècnica de Catalunya que acreditarà les competències digitals assolides. Actualment, des de la Universitat Politècnica de Catalunya, es busquen espais quan vulguin acollir el projecte ‘CodiCrack’, així com persones que vulguin formar part dels equips de persones formadores i persones monitores i facin arribar la iniciativa a diversos punts del territori.
Per a més informació, es pot consultar el web oficial del projecte ‘CodiCrack’.