Els cursos d’informàtica del Punt TIC de Gelida es fan des de l’any 2004, per la nostra aula ja han passat més de quatre-cents alumnes de diferents àmbits: Regidoria d’Administració Electrònica (Noves Tecnologies), de Promoció Econòmica i Ocupacional i de la Gent Gran.
Així mateix, aquest any, s’han iniciat els cursos d’Alfabetització amb mètode multimèdia entre els mesos de febrer a juny. Han estat impartits a 11 persones d’origen magrebí que, estant a l’atur, han demanat classes d’informàtica i, davant del seu nivell de nul o molt baix coneixement de la nostra llengua es van tirar endavant les classes d’alfabetització amb suport informàtic.
D'una banda, durant l’exercici 2012 s’han fet dos cicles de cursos d’informàtica que han començat als mesos de gener i maig, d'altra banda, s’han continuat i ampliat els cursos de Gent Gran que han seguit un curs natural d’escolaritat que va començar el setembre de 2011 i s’ha allargat fins el mes de juny de 2012.
Aquest mes de setembre de 2012 està previst s’iniciïn nous cursos seguint les pautes que hem seguit fins ara el que portem d’any, potser incorporant alguna novetat temàtica com el tractament digital de fotografies.
Els cursets oferts fins ara han estat variats, els temes desenvolupats han estat: Curs d’Iniciació a la informàtica, Iniciació al Word 1, Iniciació al Word 2, Curs de Recerca de Feina per Internet, tres nivells d’aproximació a la informàtica per la població de la Regidoria de Gent Gran i, els cursos d’Alfabetització mètode multimèdia. Entre els quals han passat per les nostra aula més d’un centenar d’alumnes aquest primer trimestre de l’any.
Com en anys passats l'Ajuntament de Gelida ha donat suport a les activitats d'aquest Punt TIC, per la qual cosa tot l’exercici d’enguany (com en altres edicions) la matrícula ha estat gratuïta per a dos col·lectius: gent gran i persones en atur, amb la qual cosa hi havia un afavoriment d’aproximació a la formació de les noves tecnologies als grups socials menys afavorides. Així mateix aquest any hem tingut el triomf d’incorporar a les classes alguns alumnes magrebins a nivells més bàsics amb l’esperança de continuïtat.