El passat 13 de novembre es va celebrar a l'Auditori del Palau Falguera una Jornada sobre la Llei d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics Municipals.
L’Ajuntament de Sant Feliu, amb la col·laboració de la Federació Catalana de Municipis i la Diputació de Barcelona, va prendre la iniciativa d’organitzar una jornada sobre la Llei d’Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics Municipals on es van identificar els reptes que comporta i es van formular les línies de treball que ja s’estan plantejant.
El programa de la jornada incorporava taules rodones sobre “Serveis públics electrònics i tramitació telemàtica”; “Identitat digital, firma electrònic i sistemes d’interoperabilitat” i sobre “Gestió de continguts, document electrònic i e-expedient".
El 23 de juny de 2007 es va aprovar la llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics la qual reconeix per primera vegada el dret dels ciutadans a relacionar-se electrònicament amb totes les administracions i per tant imposa unes noves obligacions a l’administració local quant a garantir aquest dret preferentment a partir del 31 de desembre de 2009. La llei 11/2007 és una llei bàsica que afecta a totes les administracions de l’Estat però reserva alguns aspectes a la regulació autonòmica. Actualment es troba en preparació l’“Avantprojecte de llei d’ús dels mitjans electrònics al Sector Públic de Catalunya” que regularà els esmentats aspectes.
Tot i que la obligatorietat de la data d’acompliment de les obligacions electròniques dels governs locals pot retardar-se respecte de l’objectiu estatal del 31 de desembre de 2009 segons disponibilitats pressupostàries, és inajornable l’abordatge de l’enorme repte que planteja l'e-administració als governs locals de Catalunya.
L’objectiu de la jornada va consistir en sensibilitzar els poders locals i els tècnics municipals per fer-los conscients que aquest repte afecta a la totalitat de l’activitat municipal. Per això aquesta jornada convocava els ajuntaments més avançats en la implantació de l’e-administració i algunes de les empreses implicades en aquest procés.
La valoració de l'acte des del punt de vista de l'organització de la jornada és molt positiva ja que es van inscriure més de 120 persones i es van produir més de 30 sessions remotes per Internet.
Aquest últim punt va resultar d'especial interès. La jornada va tenir una extensió a Internet, per a la qual cosa els ajuntaments que no es van poder desplaçar van tenir l'opció de participar-hi a través d’una aula virtual accessible a través d’Internet. Únicament calia gestionar la inscripció telemàtica amb antelació a l'acte, i així es podien formular preguntes i comentaris als ponents mitjançant un xat interactiu.
Aquí es pot consultar el web creat per a l’esdeveniment.