L'acte va estar presidit per la directora general de Societat Digital, Joana Barbany, que va presentar els cinc eixos en l'àmbit de les polítiques digitals del Pla de Govern:
- Una ciutadania digital apoderada, capacitada i protegida
- Un territori cohesionat amb infraestructures digitals i ciutats intel·ligents
- Un govern i una administració del segle XXI: oberta, digital i eficient
- Un país cibersegur, que protegeix la ciutadania, les empreses i les institucions
- La innovació digital com a motor d’una nova economia
Va fer èmfasi en els àmbits que corresponen a la Direcció General de Societat Digital i, en concret, a tots aquells que s'enfoquen a l'apoderament de la ciutadania i al foment de les vocacions en tecnologia, especialment entre les noies i les dones.
Tot seguit, en Francesc Rambla, tècnic de la Direcció General de Societat Digital, va fer una breu exposició dels objectius i de les línies del programa Bitbot, així com, un balanç del que ha donat el 2018.
També va presentar-hi les propostes d'accions per al 2019, entre les quals es troba la convocatòria d'un programa d'ajuts per facilitar als equips catalans la participació en competicions de programació i robòtica d'àmbit internacional. També està previst crear una borsa de treball amb ofertes de feina per a monitors/ores de programació i robòtica.
Durant aquest any, es faran quatre edicions de la formació per a monitors/ores, que estan programades per als mesos d'abril (presencial), maig (semipresencial), octubre (presencial) i novembre (semipresencial). Els i les alumnes podran optar a guanyar la tercera edició dels Bitbot.
Totes les persones que han finalitzat la formació van rebre els certificats d'aprofitament i, tot seguit, es va procedir al lliurament del premis.
Hi va haver dos tercers premis, que va lliurar el Toni Ferraté, CTO de l'empresa Ro-botica. Van ser per al Carles Mesa del Col·legi Sant Pere Claver de Barcelona amb el projecte 'Tothom pot fer música', una proposta per adaptar l'ukulele per a un alumne amb necessitats educatives especials, i per a la Judit Martínez amb 'L'ensucròmetre', un projecte pedagògic per prendre consciència i promoure un consum moderat de sucre.
El segon premi el va lliurar el José García, coordinador de l'àrea de formació del Citilab. El treball guanyador va ser 'EsTIC fent robòtica a l'hospital', un projecte per treballar la programació i la robòtica en una aula hospitalària.
Finalment, la directora general de Societat Digital, Joana Barbany, va lliurar el primer premi a la Lucía Frechiné pel treball 'Joc, Lectura i... Scratch', que combina un club de lectura amb la realització de petites activitats de programació relacionades amb el contingut dels llibres. Aquets projecte va ser triat com el millor entre els 25 presentats a la convocatòria.
Bitbot.cat és un projecte de la Generalitat de Catalunya que promou activitats extraescolars de programació i robòtica a les escoles de Catalunya. L’objectiu és impulsar la millora de la competència digital dels joves i promoure el creixement de les vocacions tecnològiques, davant les dificultats del mercat laboral de cobrir la demanda de professionals relacionats amb les TIC. El projecte s'articula en tres eixos de treball: el catàleg amb l'oferta educativa disponible, la difusió i la formació de monitors en robòtica educativa.