L'objectiu global és fomentar l'adquisició de competències digitals i sensibilitzar al jovent sobre la relació entre els coneixements de programació i les oportunitats que ofereix el mercat de treball.
Deu socis de 9 països diferents de la UE participaran en aquesta iniciativa, promoguda per Telecentre-Europe i que compta amb el suport de Microsoft. A la primera fase, 30 dinamitzadors al llarg de tota Europa rebran una formació de formadors a través de seminaris web. Gràcies a aquest aprenentatge, podran conèixer procediments i metodologies per a formar -a la seva vegada- als participants dels seus punts. A una segona etapa, es preveu que almenys 300 joves europeus, la majoraria dels quals de grups desfavorits, tinguin l'oportunitat d'assistir a classes organitzades en els telecentres.
La programació (coding) contribueix a que els joves desenvolupin competències transversals, com ara el pensament analític, la capacitat de resoldre problemes, el treball en equip i la creativitat. En aquesta línia, i com a mesura per a pal·liar la desocupació dels joves, s'ha dissenyat la Code-Week (del 10 al 18 d'octobre).
Participen en aquesta campanya, a més de Telecentre-Europa:
- Xipre Computer: Society http://www.ccs.org.cy/
- Digipolis Gant: http://www.digipolis.be/
- Fondazione Mondo Digitale: http://www.mondodigitale.org/
- Fundació Esplai i TEB: http://www.fundesplai.org/; http://elteb.org/
- Frsi: http://www.frsi.org.pl/
- MAKS vzw: http://www.maksvzw.be/
- NCBI: http://www.saferinternet.cz/
- Programa Escolhas: http://www.programaescolhas.pt/
- Simbioza Gènesi: http://www.simbioza.eu/sl/2013/
- Telecentar: http://www.telecentar.com/
Més informació a la web de Telecentre-Europe.