Alguns consells a tenir en compte
Si esteu fent tota o una part de les vostres jornades laborals de manera virtual, el més important és que ens marquem uns horaris i hàbits estrictes.
Per això, una qüestió bàsica és establir una rutina diària. En aquest sentit, és recomanable posar el despertador amb temps, dutxar-se i esmorzar abans de començar, igual que si haguéssim de sortir de casa. No és aconsellable treballar en pijama i és important que ens vestim amb roba còmoda, però no amb la mateixa que dormim.
És important també fer horaris d'acord amb la resta de les persones amb qui convivim. Respectar-los ens farà més fàcil el dia a dia.
A continuació, us presentem algunes eines i apps per ajudar a mantenir els fluxos i ritmes habituals aquests dies. Preneu nota!
Eines de comunicació i gestió de tasques
Jitsi
Jitsi és una eina web de codi obert per establir videoconferències segures. Podeu crear sales privades per comunicar-vos i té la possibilitat d'afegir contrasenyes d'accés. També compta amb aplicació pel mòbil.
Framasoft
Framasoft és un projecte que treballa per oferir eines per la "desgoogleització" d’internet. Compta amb vàries eines per treballar col·laborativament:
- Framagenda: per a crear calendaris compartits
- Framapad: documents col·laboratius
- Framacalc: Taules de càlcul col·laboratives:
- Framaslides: Presentacions col·laboratives:
- Framadate: Eines per calendaritzar reunions:
- Framadrive: Sistema d’emmagatzematge en linia de fitxers NextCloud.
Loomio
Loomio és una plataforma per a facilitar la presa de decisions de manera col·laborativa que ajuda a grups amb els seus processos interns de manera conjunta. És una eina enfocada a convertir les xerrades i discussions en línia en accions de la vida real i proporcionar una plataforma mòbil, lliure i gratuïta per a realitzar votacions democràtiques i prendre decisions col·lectives.
Trello
Trello és una eina per a organitzar tasques en equip que mitjançant diferents taulers permet organitzar i prioritzar projectes de manera flexible. Cada tasca s'organitza en una targeta que al seu torn permet adjuntar llistes, enllaços, continguts i dates de venciment, així com classificar-les amb etiquetes i esmentar als membres implicats en cadascuna.
Eines d'emmagatzematge i enviament d'arxius
Framadrive
Framadrive és un sistema d’emmagatzematge en linia de fitxers del projecte Framasoft. Disposa de fins a 2GB de manera gratuïta.
Dropbox
Dropbox és un servei d'allotjament d'arxius multiplataforma en el núvol, que permet als usuaris emmagatzemar i sincronitzar arxius en línia, entre dispositius i compartir-los amb altres persones usuàries.
Inclou a més Paper, una eina de treball col·laboratiu en equip que fa possible crear llistes amb dates de lliurament, seguiment d'agendes, afegir fitxers i deixar valoracions en temps real. Permet compartir tot tipus de contingut des llistes de verificació, taules, gif animats, emoticones, arxius, enllaços o fins i tot clips de SoundCloud i enllaços de YouTube.
Una altra de les seves característiques interessants són les seves plantilles, creades específicament per a processos com pluja d'idees, actes de reunions o plans de gestió de projectes.
We Transfer
We Transfer és un servei d'allotjament d'arxius multiplataforma en el núvol, que permet als usuaris emmagatzemar i sincronitzar arxius en línia, entre dispositius i compartir-los amb altres persones usuàries. És un servei que es basa en la transferència d'arxius de grans dimensions via online amb el qual podeu enviar fins a 2GB. El seu funcionament és molt senzill, ja que només cal arrossegar el contingut que volem enviar i completar un formulari similar a el d'un correu electrònic: destinatari, remitent, missatge ... Permet fins i tot protegir els arxius amb una contrasenya.
Coneixeu alguna més? Deixeu-nos recomanacions als comentaris!