Aquest estudi destaca que les xarxes socials ofereixen un nou espai d'interacció virtual i la faciliten la comunicació massiva. A més, són un espai ideal per a persones emprenedores i creadores de contingut. Les xarxes també han promogut l'aparició de nous perfils professionals, com ara el de Community Manager.
El 89,2% de les persones entrevistades per realitzar aquest estudi fan servir les xarxes socials per comunicar-se amb les amistats i gairebé la meitat hi intercanvia fotografies. Pel que fa als usos, el 48,6% es connecta cada dia, i d'aquest percentatge, el 52,2% s'hi està com a mínim un hora. L'estudi destaca algunes diferències d'ús segons el gènere i l'edat: la gent jove i les dones són més actives en la interacció.
El document es divideix en tres parts: a la primera part, es presenten les dades existents sobre tipologies de xarxes i hàbits d'ús; la segona exposa dades d'una enquesta sobre coneixement de les xarxes socials i l'opinió de persones expertes; a la tercera part, es comparen les xarxes Tuenti i Menéame, per tal d'analitzar el comportament de les persones usuàries i com hi interaccionen.
Per ampliar informació podeu descarregar-vos l'estudi sencer o, si ho preferiu, un document de resum.