Una gran quantitat de les empreses vinculades amb la tecnologia mòbil i el desenvolupament d'aplicacions de mobilitat concorren aquests dies a l'espai del Mobile World Capital Barcelona del MWC. A cada racó del congrés, trobem una resposta a les mil i una necessitats i oportunitats que es manifesten en el nostre món canviant.
Tot és un bullir de presentacions: solucions molt creatives, vinculades amb l'oci dels més joves de la casa (jocs, videojocs, efectes tridimensionals o realitat augmentada), o a l'aprenentatge dels que estan en edat escolar, però principalment respostes a les necessitats empresarials i dels treballadors. Entrar a l'espai del MWC13 és submergir-se en un món diferent, gairebé futurista.
El congrés, protagonitzat per les grans empreses, està, evidentment, enfocat cap al món dels negocis. El MWC és un esdeveniment professional, un espai d'intercanvi empresarial, on les grans companyies presenten les seves més preuades novetats: la Fundació Mozilla, el nou sistema operatiu mòbil; Samsumg, la seva nova tablet 8' (encara no disponible al mercat europeu) que permet dividir la pantalla i simultaniejar fins a tres processos diferents; d'altres presenten sistemes per protegir les dades empresarials (antivirus, localitzadors d'aparells perduts, programari per a còpies de seguretat...) o, fins i tot, sistemes operatius que permeten separar els perfils personals dels professionals a un mateix dispositiu.
Per suposat, també trobem algunes aplicacions molt socials: eines que adapten els sistemes operatius a les persones amb necessitats especials, com ara persones amb ceguera o probelmes auditius (un exemple és Code Factory); dispositius de realitat augmentada i georeferenciació; o càmeres de fotografiar connectades per 3G o wifi a les xarxes socials i a les aplicacions de xat o videoconferència. Tota una revolució del concepte d'imatge digital.
A l'espai de Catalunya, no falta la presència d'empreses que posen a disposició de qualsevol una incubadora d'APPS o un expert en AppMarketing (com ara Slash Mobility), o sistemes de videoconferència professional dissenyats per estalviar recursos econòmics a les empreses (Oigaa Meeting). La nota de color la posa una nova aplicació, DressApp, que permet connectar el vestuari de les grans marques de roba amb el de les dones 2.0, de manera que aquestes poden “provar-se la roba” i conjuntar-la amb el seu fons d'armari, abans de comprar-la. L'aplicació no està pensada pels homes, però el suggeriment ja està fet!
Resulta realment atractiu fer una passejada per Connected City, on trobem desenvolupaments vinculats amb els moderns conceptes d'smartcities i smart-ciitizens.
Si alguna vegada has imaginat una aplicació per a la tecnologia mòbil, és fàcil que ja estigui feta.