Les nenes i les dones estan molt poc representades a les professions de la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i la matemàtica (STEM) a tot el món. Des de la UNESCO assenyalen que es tracta d'una divisió arrelada en els primers dies de socialització i escolarització. El mes d'agost de 2017, va presentar l'informe "Cracking the code: Girls’ and women’s education in STEM" ("Trencant el codi: L'educació en STEM de noies i dones"), on aborda la bretxa de gènere en STEM.
Múltiples i superposats factors integrats en la socialització i en els processos d'aprenentatge són la causa d'aquesta bretxa, com ara, les normes socials, culturals i de gènere. Arran d'aquestes, les noies arriben a creure que els nois estan més capacitats per a les disciplines STEM, encara que la investigació sobre factors biològics desmenteix aquesta teoria. La majoria de noies perden l'interès en les disciplines STEM quan arriben a l'adolescència i no trien estudis relacionats amb aquestes.
Arribats a aquest punt, l'informe de la UNESCO posa el focus en el paper que tenen els sistemes educatius i les escoles per fomentar l'interès de les noies en STEM i oferir igualtat d'oportunitats per accedir i beneficiar-se d'una educació científica i tecnològica de qualitat.