El curs de monitors/ores en programació i robòtica educativa s'adreça als treballadors/ores d'empreses o entitats que fan formació de monitors/ores o a entitats sense ànim de lucre que vulguin incorporar les extraescolars de programació i robòtica en la seva oferta d'activitats. Forma part del programa bitbot.cat, que pretén impulsar la millora de la competència digital dels i de les joves i promoure el creixement de les vocacions tecnològiques.
Els mesos d'octubre i novembre s'han realitzat dues edicions d'aquesta proposta formativa i ara s'han obert les inscripcions per a l'edició de desembre, que tindrà una durada de 20 hores lectives que es realitzaran presencialment al Citilab de Cornellà i s'avalua amb l'elaboració d'un projecte amb una dedicació prevista de 10 hores. Es realitzarà els dies 30 de novembre i 5, 12, 14 i 19 de desembre de 9.30 a 13.30 hores.
És un curs gratuït i la inscripció es realitzarà seguint l'ordre de les sol·licituds.
La formació s'estructura de la forma següent (cada dia de formació es faran dues sessions):
Mòdul 1: Introducció a la programació (10h)
- Sessió 1: Conceptes bàsics de programació: Ordinadors, programació i robòtica; Introducció a Scratch, programació visual per blocs; Compartir projectes en la Comunitat Scratch. Pràctiques: Mou el teu personatge
- Sessió 2: Construcció de jocs simples: Estructures bàsiques de programació; Seqüències, condicions i variables; Enviament de missatges. Pràctiques: Joc del Pong
- Sessió 3: Històries interactives i simulacions: Preparació d’històries interactives; Esdeveniments, missatges i estat; Gestió del temps de la història. Esperes i missatges. Construcció de nous blocs i clons. Pràctiques: Fes una història interactiva
- Sessió 4: Estructures de dades. Llistes i funcions. Pràctiques: Joc de Memòria visual i auditiva (Simon)
Mòdul 2: Robòtica i món maker (10h)
- Sessió 1: Introducció a la robòtica educativa: Automatismes, sistemes de controls, robots i robòtica educativa; Conceptes bàsics d’electrònica i del disseny 3D; Plataformes de robòtica. Pràctica: Robots seguidors de línies
- Sessió 2: Sensors i actuadors: Sensors, del món físic al virtual: potenciòmetres, sensors analògics i digitals; Actuadors, modificant el món físic: LEDs, brunzidors i motors. Pràctica: Semàfor virtual i real
- Sessió 3: Control del moviment: Tipus de motors i servos; sensors de distància. Pràctica: Cotxe salva obstacles
- Sessió 4: App Inventor i bluetooth. Pràctica: Control remot de robots amb el mòbil.
Projecte final (10h)
- Elaborar una proposta didàctica en l’àmbit del curs.