La campanya #ChicasInTech s'ha engegat el 8 de març, tot coincidint amb el Dia Internacional de les Dones. Fins al 26 d'abril, anima les entitats socials, persones particulars i institucions a participar-hi. El que han de fer és recollir en una peça de vídeo les opinions de les nenes i adolescents del seu voltant sobre la tecnologia i els rols de gènere.
La Fundación Esplai farà difusió a través dels seus perfils a les xarxes socials de tot el material que els arribi. El 26 d'abril se celebrarà un acte de tancament a Madrid, que comptarà amb la presència de persones que hagin participat en la campanya.
A més de recollir les impressions de les més joves, la iniciativa anima a les dones que treballen en aquest àmbit a explicar les seves experiències. Això ajudarà a generar un diàleg intergeneracional entre les participants.
Els vídeos es poden fer arribar a l'adreça de correu gporres[arrova]fundacionesplai.org.
Les dones representen el 18% dels professionals de la tecnologia
La Fundación Esplai aporta dades sobre la bretxa de gènere que existeix en les disciplines STEM per justificar la necessitat d'aquesta campanya, com ara, que només una de cada cinc persones graduades en informàtica i telecomunicacions són dones, o que, a escala d'Espanya, només el 8% de les nenes de 15 anys vol estudiar Informàtica, davant el 25% dels nens.
La campanya rep el suport de Microsoft España, des d'on expliquen que les dones representen el 18% dels professionals de la indústria de la tecnologia i que només el 19% dels treballadors/ores del sector TIC té a una dona al capdavant.
Una dada molt preocupant que ofereix la Unió Internacional de Telecomunicacions és que l'ocupabilitat de les dones en la indústria de la tecnologia ha disminuït, en comptes d'augmentar: mentre a la dècada dels vuitanta les dones representaven el 37% de les llicenciatures en informàtica als Estats Units, actualment aquest percentatge s'ha reduït al 20%.
Amb aquestes dades davant, la Fundación Esplai afirma que un elevat percentatge de la població mundial no està accedint a les oportunitats professionals que es deriven de la indústria de la tecnologia i les comunicacions. També subratlla que "s'està perdent l'aportació de més de la meitat de la població mundial per trobar solucions imaginatives i creatives a través de la tecnologia, transformant el món en positiu".