Equip guardonat en una edició anterior del concurs Wisibilízalas
La UPF posa en marxa la tercera edició de Wisibilízalas. Autor: UPF. Llicència: Tots els drets reservats.

Les dates clau del concurs Wisibilízalas estan relacionades amb les dones i la tecnologia. Així, la tercera edició del certament s'ha llançat tot coincidint amb el Dia d'Ada Lovelace, la primera programadora de la història. El període d'inscripció acabarà el 23 de novembre, Dia Bifonacci, i les planes web hauran d'estar llestes per al 17 de gener de 2019, aniversari d'Anita Borg. El 8 de març de 2019, Dia Internacional de les Dones, es donaran a conèixer els treballs finalistes. Encara falta confirmar la data en què es farà l'acte de lliurament de premis.

Wisibilízalas és una iniciativa del Departament ETIC de la Universitat Pompeu Fabra, Unitat d'Excel·lència Maria de Maeztu. Amb aquest certament la Universitat vol generar reflexió en escoles i instituts sobre la menor visibilitat de les dones en tecnologia i potenciar les dones referents en l'àmbit de la ciència i la tecnologia.

Hi poden participar infants i joves de centres de primària i secundària. En el cas de les escoles de primària (categoria júnior), presentaran una candidatura única per centre. La categoria sènior s'adreça a equips formats per alumnes d'entre 12 i 18 anys, de màxim 10 persones, de centres d'ensenyament secundari obligatori (ESO) o postobligatori (Batxillerat, Formació Professional de Grau Mitjà, Ensenyaments Professionals d'Arts Plàstiques i Disseny de Grau Mitjà, Ensenyaments Esportius de Grau mitjà).

Els centres i equips participants hauran de crear planes web gratuïtes del tipus de Google Sites i explicar-hi la carrera de dones locals que treballen en l'àmbit TIC. Es valorarà positivament la creació de perfils de dones que encara no estiguin a la Wikipedia (s'hi afegiran un cop acabat el concurs).

Cal realitzar la inscripció com a molt tard el 23 de novembre. Després, hi haurà temps fins al 17 de gener de 2019 per treballar en els perfils, publicar la plana web i fer arribar l'adreça URL a l'organització.