“Impulsant la capacitació digital” ha estat el lema d'aquesta setena edició de la GOW, que un any més ha volgut capacitar i conscienciar a més persones en matèries com la identitat en línia, la ciberseguretat, les competències tecnològiques o el coneixement d'eines per tal que els i les ciutadanes esdevinguin usuaris d'Internet amb plens drets i deures.
L'Asociación Comunidad de Redes de Telecentros ha estat l'encarregada de liderar el projecte entre les xarxes de telecentres estatals. Durant tota la setmana es van programar activitats entorn a les noves professions, la formació per a l'ocupabilitat i l'acreditació de competències digitals com a eix central. Aquí teniu una llista d'algunes de les accions que es van desenvolupar en el marc de la Get Online Week 2016:
- XV Trobada de Xarxes de Telecentres: Taller “Design Thinking per a la Innovació Social Digital”, un model metodològic de pensament disruptiu on es va abordar la creació d'idees espontànies i propostes d'innovació social digital, dirigides a resoldre desafiaments socials. Van participar 80 tècnics de xarxes de telecentres de tota Espanya.
- El Pla d'Alfabetització Tecnològica amb sessions informatives sobre eines i recursos TIC per a la recerca de feina, currículum digital o eines ofimàtiques, entre altres. A Extremadura, es van desenvolupar 120 accions formatives amb un total de 1100 participants.
- Els tallers “Skillage, estàs preparat per a ser contractat/ada?” a Tudela van servir per analitzar les competències digitals dels i les participants i poder oferir recomanacions per a millorar les seves habilitats.
- Telecentres de Castella i Lleó, Galicia, Andalusia i la Fundació Esplai també van programar alguns tallers de formació presencial i online per ajudar als joves a millorar la seva ocupabilitat mitjançant l'aprenentatge i l'ús de les TIC. Entre tots els tallers s'han superat els 1300 participants.