Vols fer un pla de comunicació 2.0 de la teva entitat i no saps per on començar? T'has proposat aprofitar al màxim les possibilitats de la teva plana web amb Wordpress? Des del Teb han detectat que aquestes són algues de les necessitats de les entitats catalanes i ham creat unes formacions online a la seva mida: el Curs avançat de blogs i eines 2.0, i el Curs de Comunicació 2.0.
El primer es farà del 9 al 29 d'octubre. I el segon es podrà realitzar del 6 de novembre al 3 de desembre. Tots dos es desenvoluparan en línia, a través de la plataforma del Pla de Formació de l'Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya (PFAVC) i estaran reconeguts per aquest.
L'Escola de tardor del Teb es dirigeix a persones vinculades amb una entitat no lucrativa, amb ganes d'explorar les tecnologies i la comunicació, i de millorar la seva tasca dins de l'associació o fundació. Poden ser persones voluntàries, activistes o treballadores de l'entitat. Els cursos tenen un cost de 15 euros per persona i les inscripcions es poden fer a través d'aquest formulari.
Curs avançat de blogs i eines 2.0 per a entitats
Es tracta d'una formació avançada de Wordpress i eines 2.0, que posarà a l'abast de les entitats eines i funcionalitats avançades que permeten millorar la seva presència web, tot aprofitant programari lliure i eines gratuïtes.
És un curs de 12 hores, distribuïdes al llarg de tres setmanes, del 9 al 29 d'octubre:
- Setmana 1 - Configuració avançada del nostre web amb Wordpress. Gestionar comentaris, interaccions amb visitants. Protecció contra Spam.
-
Setmana 2 i 3 - Mòduls optatius:
- RSS i sindicació de continguts.
- Configurar un calendari.
- Crear i incorporar fotogaleries i mapes.
- Compartir continguts via xarxes socials.
- Estadístiques del nostre web.
- Posicionament en cercadors i estratègies SEO.
Els tutors del curs oferiran suport als i a les participants a l’hora de valorar quins mòduls poden resultar més profitosos per a cada entitat.
Curs de Comunicació 2.0 per a entitats
Els/les alumnes aprendran a dissenyar i implementar un Pla de Comunicació 2.0 per a la seva entitat. Ofereix reflexió i anàlisi estratègica sobre la comunicació de l’entitat. Ensenyarà el bon ús de diferents eines tecnològiques per la comunicació digital i acompanyarà les entitats en la definició del seu pla de comunicació digital.
És un curs de 20 hores, distribuïdes al llarg de quatre setmanes, del 6 de novembre al 3 de desembre:
- Setmana 1 - La web 2.0, el pla de comunicació de l’entitat i la terminologia.
- Setmana 2 - El procés de la planificació. Definir objectius principals i col·laterals. Avaluar i seleccionar eines i canals de xarxes socials.
- Setmana 3 - Accions del pla de comunicació. Les eines del community manager. Estratègies de comunicació digital.
- Setmana 4 - Anàlisi d’impacte. Eines i estratègies per mesurar les accions.