Mobilising schools: The M-learning challenge of Catalonia
Mobilising schools: The M-learning challenge of Catalonia.

 Professor Chee-Kit LooiEl professor Chee-Kit Looi, del National Institute of Education, Singapore, ha explicat el model desenvolupat allà, que s'ha basat en dos pilars principals: l'aprenentatge auto-dirigit, i l'aprenentatge col·laboratiu, en una estratègia desenvolupada al llarg del període 2009-2014.

La mirada posada en la fita del 2015, quan s'espera aconseguir que els estudiants assoleixin un currículum centrat en quatre eixos:

  • Ser persones segures de sí mateixes (amb pensament independent, que es comuniquen de forma efectiva, que presenten bones competències inter-personals).
  • Ciutadans responsables (informats del que succeeix al món i al seu entorn, que empatitzen amb els problemes dels altres, que participen activament).
  • Estudiants auto-dirigits (que s'involucren en el seu propi aprenentatge; qüestionen, reflexionen, perseveren i utilitzen la tecnologia de forma adequada).
  • Contribuïdors actius (amb iniciativa, capacitat d'acceptar riscos, adaptables, innovadores, resilients, amb alts objectius personals).

Les estratègies de Singapour, ens ha explicat el professor Chee-Kit Looi, incorporen una mirada de baix a dalt (botton-up), de manera que es dóna un fort suport a les innovacions nascudes a la base, les quals se centren en l'estudiant i en l'aprenentatge. També es valoren les experiències que es duen a terme a diferents escenaris i contextos (formal i informal, grupal i individual, a entorns físics i entorns telemàtics, multimodals).

estratègies m-learning de Singapour

 

Tot seguit, els assistents hem pogut formar part d'un debat centrat en Educació i Tecnologia (Tecnologies mòbils i millora en el compromís dels alumnes), amb la participació d'en Travis Allen (iSchool Initiative), que ha resultat ser un gran orador, jove, convincent i convençut; na Iris Lapinski (Apps for Good) i na Tiina Makela (University of Jyväskylä) que han ofert una visió més acadèmica, i el propi Sr. Julian Bishop, GSMA.

El diàleg, moderat novament pel Joan Majó, ha comptat amb la participació de nombroses persones que han posat en relleu les potencialitats de Catalunya per tal d'aconseguir dur a terme la proposta: Junts, podem impactar amb la m-educació.

Àlbum de fotografies del workshop: