El confinament ha comportat conseqüències per al dia a dia de les persones grans, com aïllament i solitud no desitjada, així com més dificultat per a la detecció dels maltractaments en la gent gran. La campanya #LAltaveu neix per apropar les TIC a la gent gran i lluitar contra l’aïllament i la vulnerabilitat social. A través de diferents píndoles audiovisuals, la campanya vol contribuir a la disminució de la bretxa digital entre la gent gran i la resta de la població.
'L'Altaveu' constarà de vuit programes que presenten diferents eines digitals per a la comunicació entre persones, de forma didàctica i amena per tal que els continguts arribin sense dificultats a tot el públic, però especialment a la gent gran. Cada eina digital s’ha vinculat a un aspecte important relacionat amb l’envelliment actiu de les persones, a partir d’històries i testimonis reals dels participants. Els capítols tractaran aquestes aplicacions i temàtiques:
- WhatsApp i el maltractament a la gent gran
- Zoom i la participació social (com ara en els Plenaris del Consell de la Gent Gran de Catalunya)
- Facebook, el comerç digital i l’ús de la internet de forma segura
- Instagram i l’envelliment actiu
- Twitter, les fake news i els temes legals vinculats a la tercera edat
- El fenomen dels influencers, la soledat no volguda i l’afectivitat
- Tik Tok com a motivador de la socialització i de l’afectivitat
- Spotify, els gimnasos virtuals i la salut
Els capítols tenen una durada d’entre 12 i 15 minuts i compten amb la participació de personalitats dels mitjans de comunicació (tradicionals i digitals) que aporten la seva visió sobre els temes i les aplicacions que es treballen en cada episodi. El programa s'estrenarà en el canal televisiu en obert FibracatTV, i la producció ha estat a càrrec de Bah! Studios.