Més de 150 persones ja s'hi han registrat a la plataforma amb l'objectiu de compartir les seves pràctiques, els seus recursos, els seus materials i estratègies. Ja hi ha més de 50 d'aquestes pràctiques implementades a nivell local, perfectament documentades.
Algunes d'aquestes, es clar, són catalanes. Voleu conèixer algunes de les pràctiques de Catalunya o globals que ja ha estat compartides?
Makers per a la inclusió
Makers per a la inclusió és un projecte de Colectic que treballa per a desenvolupar activitats de divulgació que despertin interès i fomenten l'aprenentatge de persones relacionades amb la fabricació digital.
En quines àrees? Programació Scratch, electrònica amb Arduino i maquinari obert, tecnologies de fabricació digital i impressió 3D, creació de videojocs, Internet de les coses, etc.
Convida als i les alumnes del INS Milà i Fontanals del Raval a col·laborar amb grups i organitzacions del territori des d'un aprenentatge actiu, amb l'objectiu d'enfortir l'arrelament al territori i promovent la participació responsable i activa a través de situacions reals de la vida diària.
Caixa d'eines mSchools Toolbox
mSchoolsToolbox és un programa d'educació multifacética de Mobile World Capital Barcelona, en associació amb la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i GSMA i es tracta d'un repositori en línia de contingut educatiu mòbil validat i provat per a escoles, mestres, pares i alumnes.
El seus recursos i continguts estan realitzats per professors i experts educatius per a garantir que s'ajusti al pla d'estudis educatiu actual.
Technovation Girls
El projecte Technovation Girls Global es va iniciar en 2009 amb l'objectiu d'augmentar la participació femenina en el camp tecnològic, en el qual les dones representen només el 30% de les persones treballadores dins l'àmbit tecnològic.
Tots els anys, Technovation Girls Catalonia convida a equips de nenes (de 10 a 18 anys) a aprendre i aplicar les habilitats necessàries per a resoldre problemes reals mitjançant la creació d'una aplicació mòbil.
El procés comença amb la detecció d'un problema específic i local al qual les participants desitgen aportar una solució. Més tard, la solució es programa amb App Inventor del MIT i, en paral·lel, es dissenya un pla de negocis (escrit en el cas de participants majors de 14 anys).
Formes part d'algun col·lectiu de docents que implementa i/o dissenya pràctiques per tal de fomentar la presència de les STEAM en el món educati? Tens ganes de conèixer què s'està fent a d'altres països i d'aportar el teu granet de sorra? Registra't a SteamOnEdu i gaudeix d'aquest nou espai.
El projecte STEAMonEdu té com a objectiu augmentar l'adopció i l'impacte de l'educació STEAM invertint esforços en potenciar la comunitat de persones interessades i en el desenvolupament professional de les persones educadores i formadores.
Partners de Bèlgica, Italia, Grècia, Alemanya, Romania i Catalunya ha aplegat esforços, amb el suport de la Comissió Europea (a través del programa Erasmus + Acord n: 612911) per a què això sigui possible.
Si vols més informació sobre aquest projecte, visita aquest web o contacta amb Colectic, partner a Catalunya. Ens faltes tu!