El passat divendres 18 de juliol, va finalitzar la nova edició del Campus d’Estiu de la Xarxa Punt TIC. Aquest cop, més d’una seixantena de persones dinamitzadores van treballar les seves competències digitals i van conèixer noves eines i nous recursos digitals. En aquest sentit, des del dilluns 7 de juliol i fins al divendres 18 de juliol, es van dinamitzar tres formacions en línia: 'Realitat virtual, un entorn immersiu per a l’educació', 'Endinsa’t en la creació de continguts audiovisuals' i 'Com fer servir la intel·ligència artificial amb mirada ètica?'.
El primer curs, ‘Realitat virtual, un entorn immersiu per a l’educació’, va finalitzar amb un total de vint persones inscrites i nou persones aprovades, que van obtenir la Competència 5.3 Innovació i ús de la tecnologia digital de manera creativa. Durant el curs, van treballar les diferents característiques de la realitat virtual, analitzant el seu funcionament i els seus requisits. L’alumnat ha elaborat activitats educatives i ha descobert diverses eines, així com ha conegut una mirada crítica per a considerar aspectes com la inclusió, l’accessibilitat i la seguretat. El segon curs, ‘Endinsa’t en la creació de continguts audiovisuals’, va finalitzar amb un total de disset persones inscrites i deu persones aprovades, que van obtenir la Competència 3.1 Desenvolupament de continguts digitals. Durant el curs, van treballar totes les etapes de la creació de continguts audiovisuals, des de la planificació fins a la difusió. L’alumnat ha conegut eines basades en intel·ligència artificial i ha compartit bones pràctiques i prescriptores audiovisuals. Així mateix, l’alumnat ha portat a la pràctica els coneixements teòrics i ha desenvolupat una petita producció audiovisual. El tercer curs, ‘Com fer servir la intel·ligència artificial amb mirada ètica?’, va finalitzar amb un total de vint-i-sis persones inscrites i catorze persones aprovades, que van obtenir la Competència 2.1 Interactuar a través de tecnologies digitals. Durant el curs, van treballar el funcionament dels models basats en intel·ligència artificial amb una mirada ètica, crítica i responsable, investigant les funcionalitats que puguin ajudar en el rol de la persona dinamitzadora. L’alumnat ha conegut les tipologies dels models i els aspectes relacionats amb la llei.

