El Punt TIC del Servei Municipal d'Ocupació de l'Ajuntament de Girona ha promogut una formació de tres dies de durada dirigida al sector turístic de Girona. La proposta d’assessorament digital ha comptat amb la participació d’allotjaments, restauració, agències de viatges, activitats guiades i activitats complementàries del municipi. En primer lloc, el dimarts 3 d’octubre, es va parlar de la ciberseguretat. Tot seguit, el dimecres 4 d’octubre, es va posar el focus en l'estratègia de preus. En darrer lloc, el dijous 5 d’octubre, es van abordar les campanyes de SEM. La formació es va poder seguir presencialment al Punt TIC del Servei Municipal d'Ocupació de l’Ajuntament de Girona i telemàticament. «Mitjançant un estudi finançat per aquest projecte europeu, vam detectar la necessitat de formació en determinats àmbits digitals, com, per exemple, el màrqueting digital o la ciberseguretat, de les empreses petites i mitjanes de Girona», afirma Gemma Geis, vicealcaldessa de l'Ajuntament de Girona. «Les formacions tenen com a objectiu millorar les estratègies en línia i incrementar la visibilitat digital de les empreses gironines», explica Lola Ruíz, formadora. «Les sessions ofereixen una mirada molt global, on poder extreure els punts que més t'encaixen en funció del teu tipus d'empresa. El sector és molt canviant i les persones que hi som, sigui de manera directa o de manera indirecta, sempre tenim coses per a aprendre, innovar i aplicar», manifesta Lara Pujol, participant de la formació.
La iniciativa es va organitzar en el marc del projecte ‘Menja't Girona’ que s'emmarca dins la convocatòria Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions finançada amb el Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (ProyectosPRTR) finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU. Així doncs, la voluntat del projecte ‘Menja’t Girona’ és oferir mesures per a afavorir l’adaptació a un model econòmic responsable, pròxim, sostenible i professionalitzat i, en conseqüència, donar suport a empreses i persones autònomes del sector turístic de Girona en el seu procés de transformació digital i en el desenvolupament d’estratègies de resiliència enfront dels nous reptes de l’ecosistema turístic. En aquest sentit, prèviament, l’Ajuntament de Girona va realitzar un estudi sobre el grau de maduresa digital del sector turístic de Girona amb l’objectiu d’obtenir una radiografia acurada de la implantació i de l’ús de les eines digitals en les empreses petites i mitjanes de Girona.