El nombre de treballs digitals està creixent a Europa (en un 3% cada any durant la crisi) però el nombre de nous graduats en noves tecnologies i altres treballadors qualificats en TIC s'està reduint. Es calcula que en pocs anys hi haurà 800.000 llocs de treball vacants relacionats amb les TIC. Així, la Comissió Europea fa una crida a l'acció a les empreses, els governs, els educadors, els interlocutors socials, proveïdors de serveis d'ocupació i de la societat civil perquè uneixin forces per revertir aquesta tendència. A la conferència que té lloc el 4 i 5 de març a Brussel·les, Bèlgica, es crearà una gran coalició amb aquest objectiu.
S'aprofitarà aquest marc per presentar la campanya Get Online Week, que enguany, més enllà de buscar que la ciutadania accedeixi a Internet, se centrarà en fomentar els estudis en TIC entre els i les joves. Telecentre-Europe presentarà oficialment i obrirà la campanya durant la sessió plenària sobre sensibilització que tindrà lloc aquest migdia. Per estar informats/des sobre la conferència i la presentació podeu seguir a Twitter el compte @eSkillsGrowthEU i l'etiqueta #GC_EU.
Get Online Week es desenvoluparà del 18 al 24 de març. Al voltant de 10.000 telecentres, biblioteques, ONG, centres educatius... europeus acolliran activitats relacionades amb Get Online Week. Organitzacions de gairebé 30 països s'han unit a la campanya i faran ús d'eines innovadores d'ocupabilitat per promoure els estudis relacionats amb les TIC entre els i les joves.
La idea és crear coalicions locals per l'ocupació digital, per tal que desenvolupin un pla d'acció local que cobreixi les àrees prioritàries de la Gran Coalició (com la sensibilització, la formació basada en la indústria i la certificació, i l'aprenentatge i l'ensenyament innovadors).