L'app funciona a través de pictogrames que recullen les emergències més freqüents i que inclouen el botó 'Avisar 112'. En prémer-lo s'activa un geolocalitzador per saber la posició del telèfon mòbil, i una pantalla on l'usuari pot introduir les seves dades personals i de salut, i informació referent a la persona que vol avisar. Des d'aquesta pantalla és des d'on s'avisa al 112.
L'aplicació permet, a més, que l'usuari carregui les dades d'interès prèviament, per agilitzar el procés en cas d'emergència. Els operadors dels centres del telèfon 112 reben una alerta en pantalla en forma de missatge escrit que indica la posició geogràfica de la trucada, el telèfon des d’on truca i el tipus d’emergència segons el pictograma escollit per l’usuari.
En el marc del conveni, ACAPPS serà l’encarregada de fer la distribució limitada de l’aplicació de manera gratuïta dins del col·lectiu de persones sordes de Catalunya. També en farà difusió i en promourà la utilització dins dels seus àmbits d’actuació.
Font: Tercer Sector