Què és la Hackovid?
El Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb la Fundació i2CAT i el patrocini de la Digital Future Society, posa en marxa la Hackovid, una hackató ciutadana que té com a objectiu resoldre les necessitats socials relacionades amb la situació de confinament que estem vivint per la crisi del COVID-19, així com les que puguin sorgir posteriorment a mesura que l’activitat es vagi normalitzant.
La Hackovid està dirigida tant a la ciutadania, que podrà votar les necessitats que considerin més interessants i aportar-ne de noves, com a la comunitat TIC que podrà oferir solucions web o app mòbils per a donar-hi resposta. Tant la ciutadania com els participants hauran d’inscriure's prèviament a la plataforma.
Com pot participar la ciutadania?
Un cop llançada la campanya de comunicació ciutadana, la ciutadania arribarà al web del projecte, construida amb la plataforma Decidim, on trobaran tota la informació sobre l’acció i on podran:
1. Votar / Donar suport a necessitats
Votar les necessitats ciutadanes que es trobin prèviament a la pàgina, organitzades per categories.
2. Proposar noves necessitats
La ciutadania podrà proposar noves necessitats que no estiguin representades en les necessitats ja existents a la pàgina les quals passaran, al seu torn, a ser votades per la ciutadania.
Com poden participar les comunitats TIC?
Les comunitats TIC poden aportar solucions a les necessitats de la ciutadania del dilluns 6 al diumenge 12 d’abril.
Els equips que vulguin participar en la hackató, cal que prèviament es donin d’alta a la plataforma aquí. Han d'estar formats per un mínim de 2 persones, però es recomana que els grups siguin d’entre 3 i 5 integrants.
Durant tota la hackató, un equip de mentors especialitzats en els àmbits TIC i social oferiran suport als grups mitjançant un canal d'Slack. Cada equips comptà amb un canal propi.
Un cop desenvolupada cada solució innovadora, tots els equips hauran d’emplenar una fitxa per facilitar tota la informació de la proposta. La fitxa inclourà les URLs al vídeo-pitch de YouTube, a GitHub i a espais oberts des d’on consultar el web o descarregar l’app amb la solució.
1. Pitch 3’ a YouTube
Tot els equips han de gravar un vídeo de 3 minuts màxim explicant la seva solució innovadora. Aquest vídeo s’adreçarà a la ciutadania i, per tant, el llenguatge ha de ser divulgatiu.
El vídeo s'ha de penjar a YouTube amb visibilitat pública. També estarà disponible a la secció de Solucions del web.
2. Accés públic a la solució
- El codi de la solució ha d’estar disponible a GitHub
- Els webs desenvolupats hauran de ser públics. Les apps s’hauran d’enviar a les botigues d’aplicacions per què puguin ser descarregades.
Podeu accedir a les bases de participació, aquí.
Calendari
- Fase de participació ciutadana: del divendres 3 al diumenge 5 d’abril
- Fase de Hackató tecnològica: del dilluns 6 d’abril al diumenge 12 d’abril
- Fase d’avaluació del jurat: del dilluns 13 d’abril al dimarts 14 d’abril
- Lliurament de premis: 15 d’abril
Premis
Un jurat multidisciplinari valorarà les solucions més innovadores i amb major potencial d’impacte social. Les cinc solucions més ben valorades optaran als següents premis:
- 1er: 7.000 €
- 2on: 4.000 €
- 3er: 3.000 €
- 4rt: 2.000 €
- 5è: 1.000 €.
Addicionalment, Digital Future Society atorgarà un premi especial de 5.000€ a aquella solució tecnològica que aporti valor a persones amb risc d'exclusió social. L’import dels premis permetrà als equips seleccionats continuar amb el desenvolupament de les solucions guanyadores i portar-ne a terme la seva implementació.
El Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública identificarà aquelles solucions que puguin integrar-se com a servei dins de l’App del Confinament (Confinapp) que està impulsant, oferint així als guanyadors un canal d’arribada a la ciutadania.
Per a més informació, es pot contactar per email a info@hackovid.cat.