L’estudi, que ha comptat amb la participació de 300 companyies tecnològiques, conclou que la crisi ha impactat directament sobre la forma de treballar de les empreses TIC, especialment a les grans, que són juntament amb les mitjanes les que tenen més del 75% del personal teletreballant.
Quant a les àrees de negoci hi ha diferències importants, ja que les vinculades a desenvolupaments, consultoria i serveis cloud ja oferien en bona mesura aquests serveis a distància, i en canvi les de comerç i formació són les que més s’han vist afectades i s’han hagut d’adaptar.
El 64% de les empreses tecnològiques afirmen que ja estaven preparades per teletreballar perquè no han hagut d’implementar noves eines o procediments per poder exercir el teletreball, i això també es reflecteix en el fet que el 69,1% es van avançar l’estat d’alarma decretat el 14/03 i que va entrar en vigor a les 00:00 del diumenge 15/03.
En relació al clima de negoci, el 53% de les empreses TIC s'han vist molt afectades per la crisi en relació amb els seus clients, essent les petites (63,6%) i les microempreses (56,7%) les més perjudicades.
No obstant, les empreses que es dediquen a serveis digitals i que no requereixen una atenció presencial al client, com ara les dedicades al processament de dades i allotjament web, serveis TIC i consultoria, són les que han patit menys la crisi en aquest àmbit, ja que majoritàriament han pogut mantenir l’activitat.
Trobareu més informació a l'informe.