Els estereotips reprodueixen i alimenten les desigualtats de gènere. En aquest sentit, el llenguatge i, per tant, la comunicació esdevenen dos elements claus perquè ens ajuden a construir les nostres actituds socials i culturals. Tenim en compte quines paraules utilitzem quan comuniquem des de les nostres empreses? Parem prou atenció a les imatges que publiquem a les nostres xarxes socials? En aquest taller impartit per Colectic, aprendràs estratègies i recursos per fer una comunicació en clau d’igualtat.
Objectius
Conscienciar sobre la importància d’incorporar la perspectiva de gènere a la comunicació de les nostres petites i mitjanes empreses.
- Aprendre a identificar la desigualtat de gènere en les pràctiques comunicatives en relació al llenguatge i la representació visual.
- Donar a conèixer recursos, estratègies i consells per fer una comunicació en clau d’igualtat.
Continguts
- De què parlem quan parlem de comunicació amb perspectiva de gènere?
- El llenguatge: -Per què és important parlar de sexisme en el llenguatge? -Ús d'un llenguatge inclusiu: @, X, E, femení genèric i altres modalitats.
- La representació visual de la dona: -Com representem les dones a la publicitat i els mitjans de comunicació a través de la imatge? -Repositoris d’imatges que tenen en compte la perspectiva de gènere -Portaveus i cares visibles de la meva empresa.
- El contingut també importa? Hi ha "temes de dones i temes d'homes"?
- Els canals no són neutres! Com incorporar la perspectiva de gènere en les eines que fem servir? -Web -Xarxes socials - Butlletins.
- Comunicació interna: com fer una comunicació inclusiva de portes endins. -Funcionament intern: no hi ha comunicació per la igualtat, sense empreses que lluitin per la igualtat!.
- Bones pràctiques i exemples d'una comunicació amb perspectiva de gènere.
Pots inscriure't aquí