El cicle ‘Créixer entre pantalles?’ del Canòdrom ha posat el focus en una temàtica clau: la presència de pantalles i de dispositius digitals en la vida dels infants i dels joves.

Aquesta primavera, el Canòdrom ha dinamitzat el cicle ‘Créixer entre pantalles?’, que ha abordat una temàtica clau: la presència de pantalles i de dispositius digitals en la vida quotidiana dels infants, dels adolescents i dels joves i els seus impactes en el desenvolupament de les persones menors. Obert a tothom, el cicle ha buscat explorar els desafiaments i reflexionar sobre la digitalització, centrant-se en un enfocament crític i de drets digitals. «Durant el cicle, ens hem fet diverses preguntes sobre l’impacte de créixer entre pantalles com, per exemple, en l’àmbit educatiu o en l’àmbit de la salut. Paral·lelament a les sessions que fèiem aquí al Canòdrom amb agents diversos, hem treballat amb les persones expertes reals: l’alumnat de l’Institut Alzina, que ha fet una recerca col·laborativa sobre les mateixes temàtiques: els videojocs, la desinformació o les xarxes», explica Mar Escarrabill, responsable del projecte ‘Joves, Pantalles i Acció!’ del Canòdrom.

La darrera sessió del cicle ha comptat amb la participació de l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Alzina del Congrés i els Indians de Barcelona, qui ha presentat les conclusions a les quals han arribat després d’un procés d’investigació al voltant de les temàtiques plantejades al llarg del cicle. «Amb aquesta exposició, volem mostrar el treball fet per l’alumnat», afirma Clàudia Ureta, professora de l’Institut Alzina. «Al meu grup, hem treballat l’autoestima a les xarxes socials i hem vist com aquestes afecten més del que pensem», comenta Júlia Martí, alumna de l’Institut Alzina. «Hem descobert coses que no sabíem sobre les notícies falses o sobre els riscos d’Internet. Crec que actualment estem molt més informades», diu Estela Gregorio, alumna de l’Institut Alzina.