L'acte va tenir lloc a l'Auditori del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública (Via Laietana, 26) de Barcelona presentat per Francesc Rambla i Marigot, consultor del pla SmartCatalonia.
Rambla va explicar les novetats d'enguany:
- Nova web: http://bitbot.gencat.cat
- Noves funcionalitats: bossa treball
- Activitats pensades per a famílies i escoles
Joana Barbany Freixa, Directora General de Societat Digital a la Generalitat de Catalunya, va donar la benvinguda a totes les persones assistents i va remarcar la necessitat de potenciar la robòtica i la programació educativa a les escoltes per impulsar el desenvolupament de les competències professionals i la creació d'aliances entre el món educatiu i agents de l'ambit cientificotecnológic.
Els projectes i persones finalistes han estat:
1. Joan Betbesé Camí, artista gràfic 3D, pel seu projecte de Desenvolupament STEM 'Fantastic Bot'
2. Pascal Cousseran, dinamitzador de l'Òmnia Sant Roc de Badalona Sud pel projecte socioeducatiu 'Comuniquem i Parlem: programem tots junts' per a nens i nenes
3. Emma Lleixà, enginyera tècnica electrònica, pel seu projecte 'Treballar amb seqüències temporals', una eina Scratch per a treballar habilitats cognitives adaptable a qualsevol persona dinamitzadora
4. Laura López, del Centre Infantil i Juvenil Rellotge XXI l, pel seu projecte de robòtica 'El Mag dels jocs' per a nens i nenes sense coneixement de programació i robòtica
5. Isaac Mas pel projecte 'Robòtica educativa en una escola rural' amb 22 activitats pensades per a nens i nenes de petites escoles arrelades al territori
A més, a més, el jurat va premiar-ne tres:
1. 'El mag dels jocs' de Laura López
2. 'Robòtica educativa en una escola rural'd'en Isaac Mas
3. 'Comuniquem i parlem' de Pascal Cousseran