És cert que Mozilla ha començar a fer-hi un bon forat, però les estadístiques són aclaparadores: l'Explorer de Microsoft encara és utilitzat per més de 70% dels internautes. L'aparició de Chrome pot fer evolucionar la situació perquè Google és una empresa basada exclusivament en Internet i en competència creixent amb Microsoft, que és una empresa d'informàtica.
En aquests moments Chrome és un producte beta, o sigui en fase de proves (però compte: també és beta "Gmail", el correu de Google que s'ha imposat com uns dels més destacats sistemes de correu existents). Un cop instal·lat (per exemple en català des d'aquí) l'aparició de la portada del nou navegador ens pot desorientar inicialment amb el seu disseny mínim i blanc, molt en la línia habitual de Google. Hauríem de llegir primer els comentaris i explicacions que ens proporcionaran una visió general de les seves funcions per començar a familiaritzar-nos amb el nou Chrome.
És massa aviat encara per tenir una opinió concreta del navegador de Google en relació amb Explorer o Mozilla. Els comentaristes en destaquen de moment la possibilitat de fer servir la barra de navegació tant per a escriure una adreça d'internet determinada com per fer una recerca, la rapidesa de la càrrega de les pàgines o la possibilitat de navegar sense deixar rastres de cap mena. O el fet que les pestanyes siguin independents les unes de les altres. En canvi se li retreu la dificultat momentània de localitzar les adreces d'interès ja guardades o la manca d'extensions per personalitzar el nou navegador. És evident que en properes versions s'aniran millorant notablement aquests detalls.
El cert és que tenim a disposició una nova eina, tot i que encara haurem d'anar aprenent a fer-la servir.