Divendres 28 de març es va dur a terme una sessió formativa adreçada a dinamitzadors i formadors dels Punt TIC, organitzada per l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).
L’objectiu de la formació era formar i oferir recursos al personal dels Punt TIC davant la possibilitat que un gran número de contribuents requereixin els seus serveis durant l’imminent campanya de la Renda 2013, que enguany té com a novetat que les declaracions s’han de presentar exclusivament per via telemàtica.
A la sessió, que es va realitzar de forma simultània a les quatre capitals catalanes, hi van assistir un total de 67 dinamitzadors: 27 a Barcelona; 8 a Tarragona; 9 a Lleida i 23 a Girona.
El curs, impartit per tècnics de l'AEAT a les seus provincials de l'entitat, tenien el següent contingut:
- Principals serveis i tràmits de la Seu Electrònica de l'AEAT.
- Sistemes d'autenticació i signatura electrònica: DNIe, certificat d'usuari, PIN24H i altres sistemes de signatura no avançada.
- Principals incidències i recomanacions per a la configuració d'ordinadors d'usuaris.
- Eines d'autoajuda online: FAQS, vídeo demos, manuals-tutorials, buscadors, etc.
- Vies disponibles per a l'obtenció suport tècnic: telèfon, Skype, xat de text, Twitter, email, etc.
Conscient de la important tasca d’acompanyament i assessorament tecnològic que ofereixen els dinamitzadors, la Delegació de l''AEAT a Catalunya ha mostrat la seva predisposició a organitzar noves sessions formatives al territori. La primera d'elles serà la que es durà a terme el proper 10 d'abril a Ripoll, a les instal·lacions de la Biblioteca Lambert Mata (Carrer de les Vinyes, 1).
Tothom que estigui interessat a assistir-hi ha de fer arribar un correo electrònic amb el seu nom complert, Punt TIC o entitat on presta serveis i DNI, a oficina.tecnica@punttic.cat
Adjunt teniu el material de la sessió formativa organitzada per l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT):