Una vegada fet aquest treball, vam pensar que volíem compartir-ho amb companys del centre, però també amb persones externes al centre i van pensar amb la creació d’un Kahoot, una manera més activa i atractiva d’aprendre mentre jugues. I dit i fet, vam pensar amb quines preguntes/respostes podien fer, vam fer recerca d’imatges sobre la Seu per donar més qualitat a la feina, vam decidir quins punts donàvem per pregunta encertada com també el temps de resposta per a cada pregunta, etc., treball de formigueta que a poc a poc va agafant forma.
Després d’un temps de feina i amb un total de 20 preguntes, el Kahoot amb el títol “La Seu” fa unes setmanes el vam poder compartir amb dos grups externs al Centre Claror.
Primer amb l’Escola Albert Vives, concretament amb els grups de sisè dins del projecte que fan amb el Claror d’aprenentatge i servei, i per una altra banda amb els dos grups de l’Institut de la Valira que venen a Òmnia dins d’unes sessions formatives, joves de tercer i quart d’ESO. Com el tema de la covid-19 impedia veure’ns en persona, vam fer les sessions a través de connexió amb streaming amb JitsiMeet, un dimarts i un dimecres de fa dues setmanes.
Després de fer les presentacions pertinents i l’explicació de la nostra feina per part de l’Aurora i del Gabriel, també hi va haver un temps per fer-nos preguntes per conèixer-nos una mica més, saber que fan a l’escola i a l’institut com també els participants feien preguntes per saber que fan al Taller Claror, quins treballs fan, on viuen…, una activitat totalment de relació encara que a distància però de relacionar-nos amb infants i jovent de la Seu. Vam proposar-los fer un challenge, per tant a través del correu electrònic rebrien un enllaç que una vegada obert hi haurien de ser capaços de vèncer a les preguntes. Però per fer-ho una mica més difícil aquest challenge tenia una data de caducitat i per tant els participants havíem de jugar dins de les dates acordades amb els seus professors/res.
Com a dinamitzadora ha estat una experiència molt gratificant, la resposta per part de tots els participants i els equips docents ha estat molt positiva i activa. Tot i que sembla un treball fàcil i ràpid i que es pot visualitzar, hi ha una part d’aquest treball que pot passar desapercebut, però no menys important que és justament el que busquem amb l’equip educatiu del Claror i jo com a dinamitzadora de l’activitat. Per nosaltres és molt important tot el procés d’aprenentatge, les habilitats adquirides i tot l’aprenentatge grupal i individual que arriben a fer, un treball molt important, però que com dic de vegades passa de forma molt subtil i en canvi per nosaltres és la part que té més valor.
Que important són les Tic per comunicar-nos, estar a prop, conèixer, aprendre i sobretot formar part, sentir-se membre de la comunitat, veure que ets capaç. Agraïm a l’equip docent de cada centre la seva participació activa i positiva.