Bàner igualtat dones i homes
Bàner igualtat dones i homes. 2 019.

Els estereotips reprodueixen i alimenten les desigualtats de gènere. En aquest sentit, el llenguatge i, per tant, la comunicació esdevenen dos elements claus perquè ens ajuden a construir les nostres actituds socials i culturals. Treballar aquesta qüestió a les empreses és fonamental per moure’ns cap a una igualtat efectiva i real entre homes i dones i decidir quin és el model de comunicació pel que apostem.

Aquesta formació organitzada per Colectic SCLL és gratuïta. Per inscriure's cal registrar-se al web de PIMEC.

Destinataris del curs

Acció oberta per a totes les persones interessades en la temàtica de l'acció formativa.

Objectius del curs

    • Conscienciar sobre la importància d’incorporar la perspectiva de gènere a la comunicació de les nostres petites i mitjanes empreses. 

    Aprendre a identificar la desigualtat de gènere en les pràctiques comunicatives en relació al llenguatge i la representació visual.

      • Donar a conèixer recursos, estratègies i consells per fer una comunicació en clau d’igualtat. 

      Continguts del curs de Comunicar per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'empresa

       De què parlem quan parlem de comunicació amb perspectiva de gènere? 

      El llenguatge: 

      Per què és important parlar de sexisme en el llenguatge? 

      Ús d'un llenguatge inclusiu: @, X, E, femení genèric i altres modalitats
       

      La representació visual de les dones: 

      Com representem les dones a la publicitat i els mitjans de comunicació a través de la imatge? 

      Repositoris d’imatges que tenen en compte la perspectiva de gènere 

      Portaveus i cares visibles de la meva empresa

      • El contingut també importa? Hi ha "temes de dones i temes d'homes"?
      • Els canals no són neutres! Com incorporar la perspectiva de gènere en les eines que fem servir? 
      • Web 
      • Xarxes socials 
      • Butlletins
      • Comunicació interna: com fer una comunicació inclusiva de portes endins. 
      • Funcionament intern: no hi ha comunicació per la igualtat, sense empreses que lluitin per la igualtat! 
      • Bones pràctiques i exemples d'una comunicació amb perspectiva de gènere 

      Quan

      On

      Format virtual