Els estereotips reprodueixen i alimenten les desigualtats de gènere. En aquest sentit, el llenguatge i, per tant, la comunicació esdevenen dos elements claus perquè ens ajuden a construir les nostres actituds socials i culturals. Treballar aquesta qüestió a les empreses és fonamental per moure’ns cap a una igualtat efectiva i real entre homes i dones i decidir quin és el model de comunicació pel que apostem.
Aquesta formació organitzada per Colectic SCLL és gratuïta. Per inscriure's cal registrar-se al web de PIMEC.
Destinataris del curs
Objectius del curs
-
Conscienciar sobre la importància d’incorporar la perspectiva de gènere a la comunicació de les nostres petites i mitjanes empreses.
Aprendre a identificar la desigualtat de gènere en les pràctiques comunicatives en relació al llenguatge i la representació visual.
-
Donar a conèixer recursos, estratègies i consells per fer una comunicació en clau d’igualtat.
Continguts del curs de Comunicar per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'empresa
De què parlem quan parlem de comunicació amb perspectiva de gènere?
El llenguatge:
Per què és important parlar de sexisme en el llenguatge?
Ús d'un llenguatge inclusiu: @, X, E, femení genèric i altres modalitats
La representació visual de les dones:
Com representem les dones a la publicitat i els mitjans de comunicació a través de la imatge?
Repositoris d’imatges que tenen en compte la perspectiva de gènere
Portaveus i cares visibles de la meva empresa
- El contingut també importa? Hi ha "temes de dones i temes d'homes"?
- Els canals no són neutres! Com incorporar la perspectiva de gènere en les eines que fem servir?
- Web
- Xarxes socials
- Butlletins
- Comunicació interna: com fer una comunicació inclusiva de portes endins.
- Funcionament intern: no hi ha comunicació per la igualtat, sense empreses que lluitin per la igualtat!
- Bones pràctiques i exemples d'una comunicació amb perspectiva de gènere