El present treball publicat per la Fundació Carolinas, realitzat per les investigadores Trinidad Donoso-Vázquez, Sònia Estradé i Núria Vergés de la Universitat de Barcelona aborda, en primer lloc, la connexió entre la bretxa digital de gènere i la interseccionalitat, entesa com la interacció de sistemes de poder.
En aquest sentit, presentarà aquells factors que influeixen des de la infància i la adolescència en l'interès per la tecnologia i en la percepció de les pròpies capacitats davant elles. També, s'analitza l'entrada i la permanència de l'alumnat en els estudis superiors de ciència i tecnologia, segons les seves característiques de gènere, però també en la seva intersecció amb altres dimensions com la classe social, la racialització o l'orientació sexual. Seguidament, examina les greus dificultats en l'entorn laboral tecnològic per a incorporar, retenir i promoure a les dones. Finalment, s'ofereixen propostes per a fomentar vocacions tecnològiques i s'exposen estratègies per a acabar amb la bretxa digital de gènere.
Si vols aprofundir en el contingut i les dades que recull l'informe, pots fer-ho a través d'aquest enllaç.