La iniciativa busca acostar l’actualitat, la política, la cultura i la societat al públic jove, amb una perspectiva crítica i catalana, un llenguatge directe i uns formats dinàmics.

«Parlem de les inquietuds de les persones joves amb una mirada de Països Catalans i amb un format atractiu per a ells i elles», explica Paulina Plucinska, membre de ‘no m’importa’. La Paulina Plucinska, l’Eulàlia Vinyolas, la Neus Climent, en Lluc Amengual, l’Adrià Carrillo i l’Albert Thió són les sis persones que donen vida al projecte de comunicació ‘no m’importa’. La iniciativa va néixer amb l’objectiu d’acostar l’actualitat, la política, la cultura i la societat al públic jove. «És un projecte que neix a xarxes amb la voluntat de crear un espai digital on traslladar les converses que tenim a les terrasses dels bars amb les nostres amistats, i fer-ho amb un llenguatge directe, lluny dels mitjans de comunicació convencionals», afirma Eulàlia Vinyolas, membre de ‘no m’importa’.

El projecte de comunicació ‘no m’importa’ destaca per la seva perspectiva crítica i catalana, el seu llenguatge directe i els seus formats dinàmics i atractius. A través dels seus comptes a les xarxes socials, concretament a Instagram i a TikTok, la iniciativa busca desmentir tòpics com el desinterès polític i social de les persones joves. «Volem fer front a aquest discurs pervers de ‘Als joves, no els hi interessa allò que està passant al món’, perquè no és veritat. Nosaltres parlem i molt amb el nostre entorn de totes aquestes coses que estan passant i que ens afecten», comenta Vinyolas. «Per exemple, parlem de les eleccions, els canvis legislatius, la precarietat, la crisi de l’habitatge, la qüestió de la llengua, etc. També, compartim propostes culturals i d’oci», menciona Plucinska. Recentment, la iniciativa va organitzar el seu primer esdeveniment amb interessants ponències i vibrants actuacions musicals. Actualment, l’equip treballa en possibles propostes, aliances i col·laboracions.

En concret, entendre el funcionament dels algoritmes ha estat un dels grans desafiaments de la iniciativa. «Juguem amb l’algoritme, i fem activisme sabent com són les xarxes socials. Nosaltres coneixem el nostre públic, perquè som nosaltres mateixes, és a dir, creem continguts sobre allò que ens agradaria veure i llegir a nosaltres, però sempre hem de tenir en compte les complexes lògiques de les xarxes socials. Clarament, hem de cuidar les xarxes socials, impulsar projectes que il·lusionin i crear espais segurs», puntualitza Vinyolas.