L’objectiu de la nova figura, que actualment es troba a algunes oficines d’atenció ciutadana del territori, és acompanyar la ciutadania amb la realització de tràmits digitals.

Imatge de dona
Imatge de dona. 2021. Tipus de lletra: Pexels. Llicència: BY-SA.

Per tal de millorar l’atenció ciutadana, la Generalitat de Catalunya ha posat en marxa recentment la figura de l’agent digital. El nou agent informador dona suport presencial a la ciutadania en els punts d’autoservei de les oficines d’atenció ciutadana permetent un accés més senzill i més directe als tràmits digitals. Actualment, hi ha quatre agents digitals a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Terres de l’Ebre i l’oficina mòbil, l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Taulat del Departament de Drets Socials a Barcelona i l’Oficina d’Atenció Ciutadana del Vallès Occidental del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a Sabadell. Al llarg de l’any 2025, la Generalitat de Catalunya incorporarà nous agents informadors a altres oficines d’atenció ciutadana del territori.

L’agent digital desenvolupa diverses funcions com, per exemple, donar suport a la tramitació presencial, orientar i assessorar en la realització d’un tràmit electrònic com el procés d’obtenció de l’idCAT Mòbil o acompanyar en la realització d’un tràmit electrònic com la sol·licitud de l’ingrés mínim vital, la targeta acreditativa de la discapacitat o altres targetes relacionades amb diferents situacions de vida de les persones.